maandag 3 juni 2013

Pesten? Waarom toch?



Een leerling van onze school stuurde dit filmpje door met de volgende oproep:

"De bovenstaande link is een filmpje in verband met pesten. Ik wil de aandacht toch even op dit filmpje vestigen omdat het mij persoonlijk heeft geraakt. Ik ben namelijk ooit gepest en ik zie rondom mij ook mensen die het meemaken/ hebben meegemaakt. Het filmpje geeft een duidelijk en volgens mij een zeer correct beeld over pesten en gepest worden. 


Ook het lijnspel vind ik persoonlijk zeer goed, je ziet zo dat veel mensen betrokken zijn. Het is een simpele manier om leerlingen te laten zien dat ze niet alleen zijn. Ik stuur dit in de hoop dat jullie toch even tijd maken om het te bekijken."


6 opmerkingen:

  1. je mag niet pesten en volgend jaar kom ik naar die school dus dan wil ik niet dat ze mij of mijn vriendinnen pesten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja er mag niet gepest worden ( en waarom ben ik de eerste die hier iets op zet ?) ( waarom antwoord niemand pesten mag niet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

      Verwijderen
    2. ja ! ja ! ja ! ja ! ja ! ja ! ja ! ja ! ja ! ja !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! niet pesten !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Verwijderen
    3. antwoorden !!!!!!!!!!

      Verwijderen
  2. ik ben ook tegen pesten mvg Femke 1ste jaar bso

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pesten mag gewoon niet,simpel!
    Stel u voor als je zelf gepest word he wat dan?Je pest wel anderen maar stel u voor he als het bij uzelf is,dus laat mensen gewoon gerust,iedereen is zoals hij of zij is,niemand is perfect,jijzelf toch ook niet,iedereen is speciaal op zijn of haar eigen manier!
    Hoe je beter met jezelf bezig.
    STOP PESTEN!!!! Als je pest sorry ma dan ben je echt zielig!
    Je weet niet hoe hard je een persoon er mee kan raken,zo maak je ze zich laag voelen of minder waart voelen en de pesters creeren dan bij degene die gepest worden misschien zelf persoonlijke problemen,misschien gaan ze zichzelf verminken of een eetstoornis ontwikkelen en het kan zelf erger met zelfmoord plegen! Dus stop pesten je ben echt laag als je pest,kijk eerst naar jezelf!
    En aan mensen die gepest worden,ga het melden en je bent niet laag door dat te doen zo raakt het misschien opgelost en voorkom je dat ze anderen pesten!
    Je bent perfect met hoe en wie je bent,blijf sterk het komt goed !
    Stop pesten!!
    grtjs

    BeantwoordenVerwijderen